6 474

Ośrodków

266 668

Opinii

207 947

Zaufanych Opinii

8 031

Kuponów rabatowych

Prawo jazdy Poznań

Wyszukaj i zarezerwuj kurs w mieście

Poznań

Znajdź kurs i zarezerwuj

kurs kat. AM już od 1400zł

OSK EXTRASZKOLENIA

Sprawdź i zarezerwuj

Ranking szkół jazdy w Poznaniu(97)

Więcej filtrów kursów



SZKOŁA ZAMKNIĘTA

Ale Jazda

(0 opinii)

ul. Towarowa 8
61-586 Poznań



SZKOŁA ZAMKNIĘTA

Ośrodek Szkolenia Kierowców DK

(0 opinii)

Traugutta 21
61-514 Poznań



SZKOŁA ZAMKNIĘTA

OSK-Gabrielski

(0 opinii)

Os. Czecha 59, ZSO nr 4
61-288 Poznań



SZKOŁA ZAMKNIĘTA

OSK VICTORIA

(0 opinii)

Os. Orła Białego 118
61-251 Poznań



SZKOŁA ZAMKNIĘTA

Akademia Kierowcy

(0 opinii)

ul. Mrągowska 11
60-161 Poznań



SZKOŁA ZAMKNIĘTA

Ośrodek Szkolenia Kierowców

(0 opinii)

Orląt 4
61-348 Poznań



SZKOŁA ZAMKNIĘTA

DUET

(0 opinii)

os. Rzeczypospolitej 44
61-395 Poznań



SZKOŁA ZAMKNIĘTA

KRUPNIŚ

(0 opinii)

os. Oświecenia 29 / 7
61-206 Poznań



SZKOŁA ZAMKNIĘTA

Babska. Szkoła jazdy

(0 opinii)

Grunwaldzka 55
60-352 Poznań



SZKOŁA ZAMKNIĘTA

OSK AS

(0 opinii)

Stefana Batorego 101
60-687 Poznań

Miasto Poznań jest stolicą województwa wielkopolskiego i jest położone nad rzeką Wartą. Poznań to jest miejscem, gdzie zbiega się 5 dróg krajowych – nr 5, 11, 32, 92, autostrada A2 i drogi wojewódzkie. Stolica wielkopolski jest ważnym ośrodkiem handlu, turystyki, przemysłu i logistyki.

W Poznaniu znajduje się dużą liczba szkół jazdy. Dzięki temu przyszli kursanci są w stanie wybrać najlepszą szkołę jazdy, w zrobią kurs na prawo jazdy. Egzaminy państwowe na prawo jazdy w Poznaniu odbywają się Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego, który znajduje się na ul. Wilczak 53.

Trzeba zastanowić się, czy każdy z ośrodków szkolenia kierowców jest właściwym miejscem na zrobienie kursu na prawo jazdy? Zrobienie prawa jazdy jest dla człowieka bardzo ważnym punktem w życiu człowieka. Posiadanie odpowiednich uprawnień do prowadzenia poszczególnych pojazdów daje nam możliwość rozwoju w karierze zawodowej i w życiu prywatnym. Dla osób, które szukają szkoły jazdy, a nie wiedzą czym się kierować przy wyborze dobrego OSK z pomocą nadciąga ogólnopolski Ranking Szkół Jazdy i wyszukiwarka kursów - SuperPrawoJazdy.pl!

Ośrodek szkolenia kierowców powinien wyróżniać się profesjonalną i doświadczoną kadrą instruktorów, co przekłada się na dbałość o każdy element szkolenia kursantów. Pamiętaj, że instruktorzy nauki jazdy mają przede wszystkim przygotować się do odpowiedzialnej i bezpiecznej jazdy na drodze, a nie na pamięciowych zachowaniach, które pozwolą Ci zdać egzamin państwowy. Warto też zwrócić uwagę na to, aby szkoła jazdy posiadała te same pojazdy, które są do dyspozycji na egzaminie państwowym w WORD. Niektóre ośrodki podstawiają auta z kursu na egzamin. Dobrą praktyką jest też sprawdzenie opinii na temat szkoły jazdy.

Aktualności z miasta Poznań

Majówka coraz bliżej a czy ty masz już prawo jazdy kategorii B+E ?

Chcesz wyjechać z większą motorówką nad jezioro lub przewieźć żaglówkę, jacht nad morze ? A może planujesz wypad na pole kempingowe z przyczepą ? Do tego typu wypraw niezbędne może być prawo jazdy kategorii B+E.

Prawo jazdy kategorii B+E, do czego uprawnia ? Jak wygląda kurs oraz egzamin ? 

Kategoria B+E uprawnia do kierowania pojazdem o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony wraz z przyczepą inną niż "Przyczepa lekka" o maksymalnej dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony.
Kierowca, która posiada prawo jazdy kategorii B może poruszać się z przyczepą lekką (DMC do 750kg) lub z przyczepą inną niż przyczepa lekka pod warunkiem, że DMC (dopuszczalna masa całkowita) pojazdu oraz przyczepy nie przekracza 3,5 tony. W przypadku przekroczenia tej wartości, kierowca zobowiązany jest posiadać prawo jazdy kategorii B96 (DMC do 4250 kg) lub kategorii B+E.
W zakresie kategorii B+E dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przyczepy nie może przekraczać 3,5 tony, czyli maksymalna dopuszczalna masa całkowita całego zestawu kategorii B+E wynosi: 3500 kg (pojazd) + 3500 kg (przyczepa) = 7000 kg.


Kurs oraz egzamin w zakresie kategorii B+E najczęściej odbywa się na samochodach typu BUS wraz z przyczepa ciężarową 1 lub 2-osiową.  Są to najczęściej takie marki pojazdów jak: Opel Vivaro, Renault Trafic, Fiat Talento, Opel Movano, Renault Master czy Fiat Ducato. 

Kurs kategorii B+E składa się z minimum 15 godzinnego szkolenia praktycznego oraz egzaminu wewnętrznego z części praktycznej. W przypadku kategorii B+E nie ma szkolenia teoretycznego (kursant nie zdaje również egzaminu teoretycznego w WORD) oraz zajęć z zakresu udzielania pierwszej pomocy w razie uczestnictwa w zdarzeniu drogowym/wypadku, – uznaje się, że osoby te odbyły szkolenie w zakresie nauki udzielania pierwszej pomocy w ramach uzyskiwania prawa jazdy kategorii B. 

Egzamin państwowy składa się z części praktycznej: zadań na placu manewrowym:

- sprawdzenie czynności kontrolno-obsługowych w pojeździe oraz przygotowania się do jazdy;
- sprzęgania oraz rozprzęgania pojazdu samochodowego z przyczepą:
- jazdy pasem ruchu do przodu oraz do tyłu (tak zwana jazda po łuku);
- parkowań: skośnego, prostopadłego (wjazd tyłem, wyjazd przodem) oraz prostopadłego (wjazd przodem, wyjazd tyłem);
- ruszania pojazdem z przyczepą na wzniesieniu.

Oraz z zadań w ruchu drogowym (tak zwana jazda po mieście).

Podsumowując, jeśli planujesz podróże między innymi z motorówką, łódką, przyczepą kempingową, przyczepą do przewozu koni lub lawetą a DMC zespołu pojazdów przekracza 3500 kg niezbędne jest prawo jazdy kategorii B+E. 

Automat czy manual. Jakie prawko zrobić?

Zdania wśród znajomych i osób, z którymi podejmujesz temat i próbujesz się poradzić mogą być podzielone. Dlatego poruszyliśmy go tutaj i rozwiniemy obie możliwości- oczywiście abstrahując całkowicie od pewnych ograniczeń kursantów, które są nie do przeskoczenia np. różnego rodzaju niepełnosprawności. ????

Manual czy automat? Jakie prawo jazdy zrobić? ????????????

AUTOMATYCZNA SKRZYNIA BIEGÓW ????

Ok... podczas zajęć praktycznych jest to na pewno wygodne, ponieważ nie posiadając jeszcze na początku dobrej podzielności uwagi między używaniem właściwych pedałów, zmianą biegów i obserwacją tego, co dzieje się wokół nas- reakcją na sygnalizację świetlną, autobusy włączające się do ruchu, etc.- jest to wygoda i trochę zadań sobie tym odejmiesz. Jesteś pozbawiony sprzęgła i nie musisz kontrolować tego, aby auto nie zgasło Ci w najbardziej kluczowym momencie.

ALE! Czy idąc na kurs prawa jazdy- faktycznie powinieneś skupiać się na wygodzie i zabieraniu sobie możliwości nauczenia się czegoś więcej, płacąc za to taką samą lub nawet czasami większą kwotę? 

Po zrealizowaniu kursu, zapoznawaniu się z przepisami, wyjeżdżeniu wielu godzin po mieście, zdaniu egzaminów państwowych- praktycznych i teoretycznych- dostajesz do ręki plastik, który w miejscu "Ograniczenia" ma wpisany kod 78- czyli "uprawnienie do kierowania wyłącznie pojazdami z automatyczną skrzynią biegów".  I w zasadzie to masz prawo jazdy, ale nie do każdego auta możesz wsiąść, żeby poprowadzić. :) 

Kurs na manualnej skrzyni biegów uprawnia Cię do prowadzenia pojazdów również z automatyczną skrzynią- nie ograniczamy się tu w żaden sposób tylko do określonej części pojazdów i żadna sytuacja życiowa Cię na pewno nie zaskoczy. ????

Podsumowując- jeśli już płacisz za kurs i jeśli możesz sobie na to pozwolić - zapłać za nieograniczone możliwości i umiejętności, jakie może Ci dać. ????????????

Manualna skrzynia biegów to nic strasznego, ale żeby to sobie udowodnić- wystarczy się z tym zmierzyć. 

Róbcie prawko ludzie!

Prawo jazdy kluczem do wolności

Przed Wami kolejny miesiąc zdalnej edukacji. Siedzenia w domu ciąg dalszy w dresie i bez kontaktu z żywym człowiekiem. Budowanie relacji z ludźmi to jedna z najważniejszych rzeczy w życiu jaka może człowieka spotkać. Znajomości, kontakty, wspólne imprezy, robienie sobie żartów w klasie, stresik przed sprawdzianem, pierwsze szalone szkolne miłości, to składa się na wspomnienia ludzi starszych. Nie odbierajcie sobie tego siedząc z nosem w telefonie i oczami wlepionymi w ekran monitora. Edukacja zdalna to nie musi być sposób na całe wasze młode życie!

Pandemia się w końcu skończy i wrócimy do żywych. Pamiętajcie, że czeka Was dorosłe życie w realnym świecie. Są wśród Was osoby, które będą pracowały z ludźmi i dla ludzi! Dbając o zdrowie, dbajcie też o swoją zawodową przyszłość! Nawet jeżeli planujesz być programistą siedzącym w piwnicy bez okien, uwierz mi, prawo jazdy Ci się przyda szybciej niż Twój procesor myśli.

PRAWO JAZDY to jeden z elementów budowania swojej niezależności osobistej od innych, budowania CV dla potencjalnego pracodawcy, w dzisiejszych czasach mobilność to duży atut. Możliwość szybkiego dojazdu do klienta to klucz do sukcesu w biznesie. Zamawiasz wszystko przez "Internety" to pomyśl, że ktoś te paczki musi dostarczyć, tak to kurier, a kurier jest mądry i ma prawko i w obecnych czasach zarabia bardzo dobrze. Masz ochotę na azjatycką kuchnię, klikasz i już do Ciebie jedzie jedzonko. Żebyś Ty mógł delektować się pysznym posiłkiem ktoś kto ma prawko musiał wszystkie produkty dostarczyć bardzo często z drugiego końca świata.

Mając prawo jazdy możesz zwiedzać cały świat, ale zacznij od Polski! Pojedź nad Bałtyk, nawdychaj się jodu, zanurz się w lodowatej wodzie i poczuj, że ŻYJESZ. Jedź w góry i zobacz jak jest tam pięknie, jak zdobycie szczytu dodaje Ci skrzydeł. Chcesz poczuć wiatr we włosach? Mazury gwarantują takie wrażenia, że zaniemówisz. Lubisz dzikość przyrody? Bieszczady to gwarancja przygody i niezapomnianych doznań duchowych. Chcesz tajemnic? W Polsce jest tyle zamków, pałaców, budowli kryjących w sobie zagadki świata, że życia Ci nie starczy, żeby je wszystkie poznać.

Nie zwlekaj z robieniem kursu na prawko, nie odkładaj tego na później, na kiedyś tam. Nie szukaj wymówek, że zimno, że matura, że nie nauczę się, że to nie dla mnie. Prawko to dopiero początek EXTRA przygód, możliwości podjęcia pracy, założenia swojego mobilnego biznesu, możliwości stania się niezależnym człowiekiem.

Jeżeli wszyscy zanurzymy się w ekrany telefonów, monitorów to staniemy się żyjącymi ZOOMBIE!

Ja mam 40 lat jestem właścicielem szkoły jazdy OSK EXTRASZKOLENIA w Poznaniu. Jak miałem 18 lat to każdy z nas przebierał nogami żeby iść na kurs prawa jazdy i poczuć się dorosłym. Prawko i samochód były dla nas czymś na co się czekało 18 lat! Wielu moich znajomych z tamtych lat zarabia masę pieniędzy dlatego, że mają prawko! Są mobilni i mogą w ten sposób świadczyć usługi w całej Polsce i Europie, a pandemia jeszcze bardziej pokazała siłę mobilności w biznesie.

Drogi przyszły i obecny kurancie, wyjdź z domu, zrób prawo jazdy, zdaj egzamin, rusz "cztery litery" i poznawaj, smakuj, chłoń, baw się - po prostu ŻYJ!

Prawo jazdy kategorii B na automat?

Egzamin samochodem z automatyczną skrzynią biegów. Jakie wady, a jakie zalety?

Z roku na rok coraz większa liczba kursantów wybiera kurs nauki jazdy kategorii B z kodem 78 czyli potocznie mówiąc kategoria „B – Automat”. Jeszcze kilka lat temu tego typu kursy wybierały głównie osoby starsze lub osoby, które posiadały jakieś dysfunkcje np. niedowład jednej z kończyn, nogi, ręki (problem z obsługą pedału sprzęgła lub drążka zmiany biegów) Jeżdżąc samochodem wyposażonym w automatyczną skrzynię biegów osoby, które nie posiadają pełnej sprawności mają znacznie prostszą obsługę auta.

Jednak od kilku lat trendy jazdy „automatem” są coraz większe, ludzie patrzą na wygodę, a i dostępność aut z przekładnią automatyczną jest dużo większa niż jakieś 5-10 lat temu. Mówiąc krótko kiedyś automat nie był tak popularny a większość ludzi zwłaszcza w Polsce posiadały auta ze skrzynią manualną.

Czy aby zrobić prawo jazdy kategorii B ze skrzynią automatyczną muszę posiadać specjalny nr PKK?

Absolutnie nie, procedura jest taka sam jak w przypadku tradycyjnego kurs nauki jazdy kategorii B na skrzyni manualnej. Mało tego osoby, które nie są do końca zdecydowane jaki rodzaj kursu chcą odbyć mogą rozpocząć kurs na skrzyni manualnej a w trakcie szkolenia przenieść się na skrzynie automatyczną, jeśli stwierdzą, że jednak jazda „manualem” nie jest dla nich.

Jaki wady a jakie zalety robienia kursu prawa jazdy B-78 – z automatyczną skrzynią biegów?

Może w pierwszej kolejności zacznijmy od zalet. Na pewno osoby, które realizują kurs na skrzyni automatycznej od początku mogą większą uwagę poświęci na to co się dzieje, na drodze (zwracać większą uwagę na znaki drogowe zarówno pionowe jak i te poziome) obsługa „automatu” jest dużo prostsza, jest to praktycznie system zero – jedynkowy. Mamy dwa pedały gaz i hamulec, nasza lewa noga nie jest w żaden sposób angażowana, więc albo dodajemy gazu i przyśpieszamy albo wciskamy pedał hamulca w celu wytracenia prędkości, zwolnienia lub całkowitego zatrzymania się. Samochód wyposażony w automatyczną lub półautomatyczną skrzynię biegów nie jest tak absorbujący niż pojazd z przekładnią „ręczną” – manualną. W początkowej fazie większość kursantów ma problemy z ruszaniem, zmianą biegów. Bardzo często zdarza się, że dopiero po 8-10 godzinach jazdy, czyli 1/3 całego kursu prawa jazdy, osoby szkolone zaczynają płynnie ruszać, zmieniać biegi. Kolejną zaletą jest fakt, iż ten samochód nigdy nie zgaśnie, co jest dość częstą przypadłością nie tylko podczas samego kursu, ale również podczas egzaminu państwowego w WORD. Ponieważ kategoria B- Automat w chwili obecnej nie jest jeszcze aż tak popularna, ośrodki egzaminacyjne nie posiadają własnej floty aut egzaminacyjnych z automatyczną skrzynią biegów, tylko ośrodki szkolenia kierowców, które posiadają tego typu kurs w swojej ofercie, podstawiają pojazd na egzamin państwowy. W praktyce oznacza to, że auto szkoleniowe jest jednocześnie też pojazdem egzaminacyjnym, co na pewno korzystniej wpływa na samopoczucie kursantów, ponieważ auto jest już w jakiś sposób znane.

Jedyną wadą, jeśli w ogóle można uznać to za wadę jest fakt, iż po zdanym egzaminie państwowym w prawie jazdy widnieje kod ograniczający „78” który uprawnia nas do poruszania się tylko i wyłącznie pojazdem wyposażonym w automatyczną skrzynie biegów. W przypadku,kiedy kierowca ma w prawie jazdy zapisany kod 78, a zasiądzie za kierownicą samochodu z manualną skrzynią biegów, to jest traktowany jako osoba, która prowadzi auto bez prawa jazdy. Nie posiada ona bowiem koniecznych uprawnień doprowadzenia tego typu pojazdu. Gdyby jednak w przyszłości osoba, która posiada już prawo jazdy kategorii B z kodem 78 chciała uzyskać uprawnienia bez ograniczeń, wystarczy jeszcze raz w ośrodku egzaminacyjnym zdać sam egzamin praktyczny na pojeździe z manualną skrzynią biegów. Nie musimy zapisywać się na nowy kurs, przechodzić obowiązkowo jakiegoś szkolenia czy wyjeżdżać jakieś określonej liczby godzin.
W przypadku egzaminu z części teoretycznej mamy ją z „automatu” zaliczoną ze wcześniejszego egzaminu, który już odbyliśmy.

Luty, luty załóż buty..."Motocyklowe", czyli sezon motocyklowy tuż, tuż...

Jak rozpocząć szkolenie motocyklowe? Czym się sugerować przy wyborze szkoły nauki jazdy?

Co prawda warunki pogodowe za oknem nie zachęcają zbytnio do jazdy na "dwóch kółkach" jednak luty to dobry czas, aby poczynić pierwsze kroki w tym kierunku.

Od czego zacząć ? 

Najlepiej od spraw administracyjnych, czyli udajemy się do lekarza medycyny pracy, który przeprowadza badania lekarskie dla kierowców oraz do fotografa w celu wykonania aktualnej fotografii, jeśli jej nie posiadamy. Kolejnym krokiem jest udanie się do odpowiedniego Urzędu w celu uzyskania nr PKK, czyli tak zwanego Profilu Kandydata na Kierowcę. 
Po uzyskaniu powyższego dokumentu spełniamy już warunek do rozpoczęcia kursu.

Większość Ośrodków Egzaminacyjnych w całej Polsce ze względu na warunki pogodowe wstrzymała przeprowadzanie egzaminów praktycznych. W przypadku WORD Poznań egzaminy praktyczne w zakresie szkoleń motocyklowych są wstrzymane do 31 marca 2021 roku.
Jednak egzamin teoretyczny możemy zdawać cały rok. Od pewnego czasu nie ma obowiązku uczestnictwa w wykładach z części teoretycznej, dlatego większość kursantów decyduje się, aby przed rozpoczęciem szkolenia praktycznego- jazd motocyklem zdać już Państwowy egzamin z teorii.

Pomocny w zdaniu egzaminu na pewno będzie dostęp do aktualnej bazy pytań egzaminacyjnych, który możemy uzyskać za pośrednictwem portalu SuperPrawoJazdy.pl. 

Po uzyskaniu wyniku pozytywnego z egzaminu teoretycznego możemy przystąpić do szkolenia praktycznego które wynosi minimum 20 godzin.

Czym się sugerować wybierając odpowiednią szkołę nauki jazdy motocyklem ?

Na pewno kluczowym elementem powinna być zdawalność poszczególnego OSK. Dane dotyczące zdawalności kursantów powinniśmy znaleźć na stronach Wydziału Komunikacji danego miasta lub Starostwa Powiatowego.

Plac manewrowy to drugi element, który jest równie ważny. Należy pamiętać, że obecne zadania egzaminacyjne wymagają od nas, aby uzyskać odpowiednią prędkość, która w przypadku jednego z zadań wynosi nawet grubo ponad 50 km. Wiąże się to oczywiście z infrastrukturą, która musi nam zapewnić odpowiednie miejsce do najazdu oraz do bezpiecznego wyhamowania po zakończonym zadaniu. Reasumując im większy plac manewrowy tym większy komfort dla kursanta oraz przede wszystkim jest dużo bezpieczniej. 

Komunikacja w trakcie szkolenia ? 

Radia "walkie talkie" czyli tak zwane krótkofalówki odeszły już dawno do lamusa. Tylko komunikacja za pomocą specjalistycznych interkomów motocyklowych gwarantuje w pełni profesjonalne szkolenie a co za tym idzie możliwość komunikacji "dwustronnej" Mamy jakieś pytania to śmiało je zadajemy, instruktor jest od tego, aby tłumaczyć nam wszystko na bieżąco nawet w trakcie jazdy zarówno po placu jak i po mieście. 

Instruktor motocyklowy który jeździ za nami samochodem ???

Niestety tak, to dość częsty smutny widok na ulicach większości miast, nie ma się co oszukiwać, że aby dobrze i poprawnie poruszać się motocyklem powinniśmy mieć to odpowiednio zobrazowane.
Nie bez powodu pokaz jest jednym z kluczowych elementów szkolenia w nauce jazdy. 

Podsumowując:

1) Luty to dobry moment, aby rozpocząć przygotowania do kursu prawa jazdy na motocykl,

2) Sprawdź zdawalność szkoły jazdy, w której zamierzasz się uczyć, dowiedz się czym dysponują ? Jaką posiadają infrastrukturę, jakich urządzeń używają do komunikacji oraz jak przeprowadzane jest całe szkolenie,

3) Nie sugeruj się ceną oraz lokalizacją. Czasami warto zapłacić więcej i dojechać trochę dalej, w końcu kurs prawa jazdy robisz raz w życiu !!!;)